۱۰ ماده غذایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند!

2021-11-02

پروبیتی : ۱۰ ماده غذایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند! تقویت سیستم ایمنی بدن با تغذیه مناسب بسیار حائز اهمیت است. برای جلوگیری از سرماخوردگی، آنفولانزا، کرونا و سایر عفونت ها، وعده های غذایی خود را طوری تنظیم کنید که شامل این ۱۰ ماده مقوی شود.

blank

۱۰ ماده غذایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند!

استفاده از مرکبات

اکثر مردم پس از سرماخوردگی مستقیماً به ویتامین C روی می آورند. علت این کار این است که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند. ویتامین C باعث افزایش تولید گلبول های سفید خون می شود که کلید مبارزه با عفونت ها هستند.

مرکبات معروف عبارتند از:

  • گریپ فروت
  • پرتقال ها
  • کلمانتین
  • نارنگی ها
  • لیمو
  • لیموترش سبز

بدن افراد به طو روزانه نیاز به ویتامین C دارند.

  • ۹۰ میلی گرم برای مردان
  • ۷۵ میلی گرم برای زنان

ویتامین C به بهبود سریع تر سرما خوردگی کمک می کند.

blank

فلفل دلمه ای قرمز

اگر فکر می کنید مرکبات دارای بیشترین ویتامین C در بین میوه ها یا سبزیجات هستند، اشتباه می کنید زیرا فلفل دلمه‌ای قرمز تقریباً ۳ برابر بیشتر از یک پرتقال (۴۵ میلی‌گرم ) ویتامین C دارد. فلفل دلمه قرمز همچنین منبع غنی بتاکاروتن هستند.

علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، ویتامین C به حفظ سلامت پوست نیز کمک می کند. بتاکاروتن که بدن شما آن را به ویتامین A تبدیل می کند، به سلامت چشم و پوست شما کمک می کند.

blank

۱۰ ماده غذایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند!

کلم بروکلی

بروکلی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. کلم بروکلی سرشار از ویتامین های A، C و E و همچنین فیبر و بسیاری از آنتی اکسیدان های دیگر بوده، یکی از سالم ترین سبزیجاتی است که می توانید در بشقاب خود قرار دهید.

نکته کلیدی برای دست نخورده نگه داشتن قدرت آن این است که آن را تا حد امکان کمتر بپزید – یا بهتر است بخارپز کنید، بخارپز کردن بهترین راه برای حفظ مواد مغذی بیشترغذا است.

blank

سیر

سیر تقریبا در همه غذاهای دنیا یافت می شود. اضافه کردن مقدار کمی سیر به غذا به صورت روزانه برای سلامتی بدن شما ضروری است.

blank

زنجبیل

زنجبیل یکی دیگر از موادی است که بسیاری پس از بیمار شدن به آن روی می آورند. زنجبیل به کاهش التهاب بدن، به درمان حالت تهوع، کاهش گلو درد، کاهش کلسترول بدن و… کمک می کند.

blank

۱۰ ماده غذایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند!

اسفناج

اسفناج سرشار از ویتامین C ، آنتی اکسیدان ها و بتا کاروتن است که به سیستم ایمنی بدن برا ی مقابله با ویروس ها کمک می کند.

مشابه کلم بروکلی، اسفناج زمانی سالم‌تر است که کمتر پخته شود تا مواد مغذی خود را حفظ کند. با این حال، پخت و پز سبک جذب ویتامین A را آسان تر می کند.

blank

ماست

سعی کنید به جای ماست های طعم دار و مملو از شکر، از ماست های ساده استفاده کنید. ماست به عنوان منبع عالی ویتامین D شناخته شده است، به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک می کند همچنین بدن ما را در برابر بیماری ها تقویت می کند. حتی آزمایش‌های بالینی برای بررسی اثرات احتمالی آن بر COVID-19 در دست انجام است.

 

blank

۱۰ ماده غذایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند!

بادام

وقتی نوبت به پیشگیری و مبارزه با سرماخوردگی می رسد، ویتامین E تمایل دارد ویتامین C را پشت سر بگذارد. با این حال، این آنتی اکسیدان قوی کلیدی برای یک سیستم ایمنی سالم است.

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است، به این معنی که برای جذب مناسب نیاز به وجود چربی دارد. مغزها، مانند بادام، سرشار از ویتامین هستند و همچنین دارای چربی های سالم هستند.

بزرگسالان تنها به حدود ۱۵ میلی گرم منبع مطمئن ویتامین E در روز نیاز دارند. نصف فنجان بادام، که حدوداً ۴۶ عدد بادام پوست کنده کامل است، حدود ۱۰۰ درصد منبع مطمئن از مقدار توصیه شده روزانه را فراهم می کند.

blank

تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان سرشار از مواد مغذی از جمله فسفر، منیزیم و ویتامین های B-6 و E است.

ویتامین E در تنظیم و حفظ عملکرد سیستم ایمنی مهم است. سایر مواد غذایی با مقادیر بالای ویتامین E عبارتند از آووکادو و سبزیجات با برگ های تیره اند.

blank

۱۰ ماده غذایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند!

زردچوبه

ممکن است زردچوبه را به عنوان یک عنصر کلیدی در بسیاری از کاری ها بشناسید. این ادویه تلخ و زرد روشن سال‌ها به عنوان یک ضدالتهاب در درمان آرتروز و آرتریت روماتوئید استفاده می‌شود.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید