روش های خانگی برای کاهش درد دوران قاعدگی

2021-10-21

پروبیتی :روش های خانگی برای کاهش درد دوران قاعدگی ! معمولاً هنگام قاعدگی احساس ناراحتی در اطراف شکم ، کمر و ران می کنید. در طول دوره قاعدگی، ماهیچه های رحم منقبض و شل می شوند که این خود منجر به احساس درد می شود.

. برخی از افراد نیز ممکن است موارد زیر را در این دوارن تجربه کنند:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • سردرد
  • اسهال
blank

روش های خانگی برای کاهش درد دوران قاعدگی !

پزشکان مطمئن نیستند که چرا برخی از افرادی که قاعدگی دارند علائم دردناک را تجربه می کنند و برخی دیگر اینطور نیستند. برخی از عوامل مرتبط با درد شدیدتر عبارتند از:

  • داشتن قاعدگی شدید
  • داشتن اولین فرزند
  • داشتن سن کمتر از ۲۰ سال یا شروع قاعدگی
  • تولید بیش از حد یا حساسیت به پروستاگلاندین ها ، نوعی ترکیب در بدن که بر رحم شما تأثیر می گذارد.

عوامل دیگر عبارتند از: آندومتریوز (رشد غیر طبیعی بافت رحم) و استفاده از روشهای پیشگیری از بارداری.

در اینجا به برخی راهکارها جهت کاهش درد دوارن قاعدگی اشاره می کنیم:

 

  • مصرف داروهای بدون نسخه (OTC)، داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) اولین داروی بدون نسخه (OTC) برای تسکین درد است که برای درد قاعدگی و خونریزی شدید قاعدگی توصیه می شود. NSAID ها شامل ایبوپروفن (Advil) و ناپروکسن (Aleve) هستند. این داروها به کاهش تولید پروستاگلاندین در بدن شما کمک می کند.
blank

استفاده از حرارت

استفاده از گرما بدر ناحیه شکم و کمر ممکن است درد را تسکین دهد. مروری بر مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۸ نشان داد که گرما درمانی (معمولاً استفاده از حوله گرم یا کیسه آب گرم) به اندازه NSAIDS در درمان درد قاعدگی موثر است. همچنین ممکن است عوارض جانبی کمتری ایجاد کند. با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

اگر کیسه آب گرم ندارید ، از حوله داغ استفاده کنید. یا می توانید پد گرمایش برای خود بسازید:

دو تکه پارچه را بریده و به هم بدوزید و در قسمت بالا سوراخی بگذارید.

درون کیسه دوخته شده برنج نپخته را پر کنید و سوراخ را بدوزید.

مایکروفر را به مدت چند دقیقه در دمای دلخواه قرار دهید. بیش از حد گرم نکنید!

اگر حرارت پد شما زیاد است در صورت لزوم بگذارید کمی دمای آن پایین تر بیاید یا، پد خانگی خود را در یک حوله بپیچید تا انتقال حرارت کاهش یابد. در صورت لزوم مجدد قابل استفاده می باشد.

ماساژ با اسانس ها

ماساژ درمانی حدود ۲۰ دقیقه می تواند کمک کننده باشد.

ماساژ درمانی برای قاعدگی شامل فشار دادن نقاط خاصی است در حالی که دست های درمانگر در اطراف شکم ، پهلو و پشت شما حرکت می کند.

افزودن روغنهای اساسی برای ماساژ درمانی به روش آروماتراپی ممکن است مزایای بیشتری داشته باشد.

مروری بر مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۸ نشان داد ماساژ درمانی و رایحه درمانی می توانند درد قاعدگی را کاهش دهند. برخی از روغنهای اساسی که ممکن است کمک کنند عبارتند از:

  • اسطوخودوس
  • گل سرخ
  • رازیانه

پرهیز از برخی غذاها

در دوران قاعدگی ، بهتر است از غذاهایی که باعث نفخ و احتباس آب می شوند اجتناب کنید.

  • غذاهای چرب
  • الکل
  • نوشیدنی های گازدار
  • کافئین
  • غذاهای شور

کاهش یا حذف این غذاها می تواند به کاهش گرفتگی و دردها کمک کند. به جای آن زنجبیل یا چای نعناع (آرام بخش و بدون کافئین) یا آب گرم طعم دار با لیمو را امتحان کنید. میوه هایی مانند توت فرنگی یا تمشک نیز می توانید میل کنید.

blank

روش های خانگی برای کاهش درد دوران قاعدگی !

افزودن گیاهان دارویی به رژیم غذایی خود

این داروهای گیاهی حاوی ترکیبات ضد التهابی و ضد اسپاسم هستند که می توانند انقباضات عضلانی و تورم مرتبط با درد قاعدگی را کاهش دهند.

  • چای بابونه: هفته ای دو فنجان چای در هفته قبل از قاعدگی میل کنید.
  • دانه رازیانه: با شروع قاعدگی ، ۳۰ میلی گرم عصاره رازیانه را چهار بار در روز به مدت سه روز مصرف کنید.
  • دارچین: در سه روز اول قاعدگی ، ۸۴۰ میلی گرم کپسول دارچین سه بار در روز مصرف کنید.
  • زنجبیل: یک قطعه کوچک زنجبیل را در آب داغ رنده کنید. این نوشیدنی گرم برطرف کننده گرفتگی عضلات می باشد.
  • شوید : ۱۰۰۰ میلی گرم شوید را به مدت پنج روز، از دو روز قبل از سیکل خود شروع کنید.
blank

روش های خانگی برای کاهش درد دوران قاعدگی !

تسکین علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS)

کورکومین ، یک ماده شیمیایی طبیعی در زردچوبه ، ممکن است به علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) کمک کند. مطالعه ای در سال ۲۰۱۵ بر روی ۷۰ زن انجام شد که دو کپسول کورکومین را به مدت ۷ روز قبل از قاعدگی و ۳ روز پس از قاعدگی مصرف کردند. شرکت کنندگان کاهش قابل توجهی در علائم PMS گزارش کردند.

احتیاط

همیشه اطمینان حاصل کنید که گیاهان و مکمل ها را از منبع معتبر خریداری می کنید.

برخی از گیاهان نیز ممکن است عوارض جانبی ناخواسته ای ایجاد کنند ، به ویژه اگر از دارو استفاده می کنید. اغلب این گیاهان و مکمل ها دستورالعمل خاصی برای دوره های قاعدگی ندارند. پزشک شما ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد توصیه های دوز مصرفی داشته باشد.

ورزش

ایده ورزش بلافاصله قبل یا در طول قاعدگی ممکن است برای شما جذاب نباشد، اما ورزش اندورفین آزاد می کند. تحقیقات نشان می دهد ورزش در کاهش درد قاعدگی تا حدی موثر است که ممکن است نیاز به داروهای مسکن را نیز از بین ببرد یا کاهش دهد.

فعالیت متوسط مانند پیاده روی می تواند در دوران قاعدگی شما مفید باشد.

منابع: healthline.com

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید