فواید ماساژ صورت

2021-12-02

پروبیتی : فواید ماساژ صورت! ماساژ صورت درمان هایی هستند که می توانید با پزشک یا به تنهایی انجام دهید. این تکنیک شامل تحریک نقاط فشار روی صورت، گردن و شانه ها است.

می‌توانید از لوسیون‌ها، روغن‌ها و همچنین غلتک صورت استفاده کنید.

ماساژ صورت به سلامت پوست کمک می کند و در عین حال عضلات صورت شما را آرام می کند. این یک اثر آرامش بخش و جوان کننده دارد و به شما کمک می کند ظاهر و احساس بهتری داشته باشید.

چه بخواهید از ماساژ صورت صرفاً برای آرامش استفاده کنید و چه برای درمان یک بیماری خاص، تکنیک های زیادی وجود دارد که باید امتحان کنید.

برای مشاهده دقیق برخی از مزایای ماساژ صورت، نحوه انجام آن به تنهایی و اینکه چه زمانی بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

blank

فواید ماساژ صورت

انواع ماساژ صورت

چندین نوع و تکنیک مختلف ماساژ صورت وجود دارد که می توانید به تنهایی یا با یک متخصص انجام دهید.

انواع ماساژ صورت عبارتند از:

تخلیه لنفاوی ، رفلکسولوژی، شیاتسو، گوا شا، سوئدی، اصلاحی، سینوسی، طب فشاری

تکنیک های ماساژ صورت عبارتند از:

 

حجامت ، ورز دادن با انگشتان،  تاشو، افلوراژ، ارتعاشات، ضربه زدن، نیشگون گرفتن

تکنیک های ماساژ صورت عبارتند از:

 

حجامت ، ورز دادن با انگشتان،  تاشو، افلوراژ، ارتعاشات، ضربه زدن، نیشگون گرفتن

blank

فواید ماساژ صورت

مزایای ماساژ صورت

ضد پیری و چین و چروک

یکی از مزایای اصلی ماساژ صورت، توانایی آن در بهبود ظاهر کلی پوست است.

یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۷، اثربخشی ماساژ صورت را که شامل یک دستگاه ماساژ تحریک کننده بود، بررسی کرد. شرکت کنندگان به مدت ۸ هفته از دستگاه و کرم ضد پیری روی صورت و گردن خود استفاده کردند. اثرات کرم هنگام استفاده با ماساژ صورت افزایش یافت. بهبود در چین و چروک، افتادگی پوست و بافت دیده شد.

محققان همچنین اثرات ماساژ صورت را بر روی ریزنمونه ها یا نمونه های پوستی ex vivo بررسی کردند. به مدت ۱۰ روز، نمونه های پوست با استفاده از دستگاه ضد پیری دو بار در روز به مدت ۱ دقیقه ماساژ داده شد. در مقایسه با ریزنمونه های پوستی درمان نشده، این دستگاه باعث افزایش میزان پروتئین های پوستی می شود که اثر ضد پیری روی پوست دارد.

فشار سینوسی

تا زمانی که یک مورد عفونی یا در مرحله حاد سینوزیت نباشد، می توانید از ماساژ برای تسکین فشار، ناراحتی و احتقان سینوسی استفاده کنید.

ماساژ سینوسی همچنین ممکن است به تخلیه مخاط، کاهش سردرد و افزایش گردش خون کمک کند. برای تایید و گسترش اثرات ماساژ فشار سینوسی به مطالعات علمی عمیق تری نیاز است.

blank

فواید ماساژ صورت

آکنه

تحریک پوست از طریق ماساژ ممکن است به بهبود گردش خون و کاهش ظاهر آکنه کمک کند. تحقیقات خاصی که شواهدی از ماساژ صورت در بهبود آکنه ارائه می دهد محدود است.

برخی افراد با انجام ماساژ روغن زیتون برای درمان آکنه قسم می‌خورند. نتایج متفاوت است، بنابراین اگر چیزی است که شما علاقه مند به امتحان کردن آن هستید، قبل از ماساژ کل صورت، آن را روی یک ناحیه کوچک آزمایش کنید.

در رویکرد خود خیلی تهاجمی نباشید. از هرگونه حرکات خشن یا لایه بردار بخصوص در نواحی حساس خودداری کنید.

TMJ

افرادی که شرایط مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) دارند ممکن است در فک یا صورت احساس ناراحتی کنند. این می تواند شامل سردرد، گوش درد یا قفل شدن فک باشد.

طبق گفته کلینیک کلیولند، ماساژ نقطه ماشه ای ممکن است به کاهش عضلات سفت، ملتهب یا دردناک فک کمک کند. این ناراحتی ممکن است به دلیل جویدن یا دندان قروچه باشد.

ماساژ برای تسکین علائم TMJ ممکن است زمانی که با تمرینات فک ترکیب شود موثر باشد.

blank

فواید ماساژ صورت

پوست درخشان

اگر می خواهید پوستی روشن و درخشان داشته باشید، ماساژ صورت ممکن است راه حلی مفید باشد. تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۰۲ نشان داد که ۵۹ درصد از زنانی که ماساژ صورت انجام داده اند، احساس طراوت و شادابی را گزارش کرده اند. حدود ۵۴ درصد پوست انعطاف پذیری را گزارش کردند، در حالی که ۵۰ درصد سفت شدن پوست را تجربه کردند. بسیاری از شواهد حاکی از آن است که تحریک عضلات صورت می تواند به سفت شدن پوست، تسکین عضلات سفت و تقویت گردش خون کمک کند.

جریان خون پوست

استفاده از غلتک ماساژ صورت تاثیر مثبتی بر جریان خون پوست دارد که ممکن است به بهبود ظاهر پوست کمک کند.

بر اساس یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۸، افرادی که ۵ دقیقه صورت خود را با غلتک ماساژ انجام دادند، حداقل ۱۰ دقیقه پس از ماساژ، جریان خون در آن ناحیه افزایش یافت. پس از ۵ هفته ماساژ، پاسخ جریان خون به گرما به طور قابل توجهی بهبود یافت.

blank

فواید ماساژ صورت

بافت اسکار را مدیریت کنید

اگر جای زخم صورت دارید که در حال بهبود است، ماساژ می تواند بسیار مفید باشد. ماساژ بافت اسکار و نواحی اطراف آن ممکن است به افزایش جریان خون، شل شدن بافت‌های مجاور و صاف کردن برجستگی‌ها کمک کند.

ماساژ صورت ممکن است به تسکین علائمی مانند درد، خارش و حساسیت نیز کمک کند. محققان در سال ۲۰۱۴ دریافتند که ماساژ درمانی در کاهش درد و خارش پوست موثر بوده و در عین حال ظاهر اسکارهای برجسته ناشی از سوختگی را بهبود می بخشد.

چگونه در خانه صورت خود را ماساژ دهیم؟

شما می توانید ماساژ صورت خود را در خانه انجام دهید. قبل از شروع، صورت و دست های خود را تمیز کنید. از مقدار کمی سرم یا روغن یا مومیایی کننده پاک کننده استفاده کنید تا انگشتانتان به راحتی روی پوستتان سر بخورند و بچرخند. می توانید از سطح کف دست نیز استفاده کنید.

هر حرکت را پنج بار تکرار کنید یا به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه روی یک منطقه خاص تمرکز کنید. از فشار ملایم اما محکم استفاده کنید.

blank

فواید ماساژ صورت

چندین تکنیک وجود دارد که می توانید استفاده کنید:

از یک حرکت دایره ای برای مالیدن انگشتان خود به شقیقه ها استفاده کنید.

از کف دست و نوک انگشتان خود برای ماساژ دو طرف صورت خود استفاده کنید، از چانه شروع شده و به سمت پیشانی حرکت کنید. سپس دستان خود را به سمت پایین بلغزانید.

انگشتان حلقه خود را فشار داده و به استخوان ابروی خود بکشید. از گوشه داخلی به بیرونی حرکت کنید. سپس همین حرکت را زیر چشمان خود انجام دهید.

با استفاده از انگشت شست و انگشت اول، از گوشه بیرونی ابروهای خود شروع کنید. به آرامی ابروهای خود را در حالی که به سمت گوشه داخلی حرکت می کنید، نیشگون بگیرید.

انگشتان خود را به مرکز ابروهای خود فشار دهید. آنها را به سمت خط موی خود بلغزانید. سپس انگشتان خود را به سمت شقیقه های خود حرکت دهید.

برای چند ثانیه فضای بین ابروهایتان را محکم فشار دهید. سپس همزمان با انجام حرکات در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت به فشار دادن ادامه دهید.

از انگشت اشاره و وسط خود برای فشار دادن زیر استخوان گونه خود استفاده کنید. از مرکز صورت خود شروع کنید و به سمت شقیقه های خود حرکت کنید.

برای تاثیر بیشتر، از بند انگشتان خود برای فشار دادن به صورت خود استفاده کنید. از بینی خود شروع کنید و آنها را از روی گونه های خود به سمت گوش های خود حرکت دهید.

از انگشت شست و دو انگشت اول برای فشار دادن مرکز چانه استفاده کنید. هنگامی که به سمت گوش حرکت می کنید، پوست را نیشگون بگیرید.

در حالی که انگشتان خود را از خارج فک به سمت چانه حرکت می دهید، به فک خود فشار دهید.

از حرکات دایره ای برای ماساژ ناحیه زیر لاله گوش خود استفاده کنید.

از انگشت حلقه خود برای فشار دادن محکم به ابروی داخلی استفاده کنید و به سمت ابروی بیرونی خود حرکت کنید.

با استفاده از نوک انگشتان خود به آرامی روی تمام نواحی صورت خود ضربه بزنید. سپس به آرامی نواحی گوشتی پوست را نیشگون بگیرید.

طب فشاری را روی نقاط فشار صورت یا نقاط فشار سینوسی اعمال کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید